آشنایی با آزمون IELTS

IELTS یا International English Language Testing System آزمونی است برای به چالش کشیدن توانش زبانی افراد در هر کجای این کره خاکی.  برگزاری یک میلیون تست در مقیاس جهانی، IELTS را تبدیل به پر آوازه ترین آزمون سنجش قابلیت های زبان انگلیسی می کند. بیش از ۱۰۰۰۰ سازمان و شرکت بین المللی از جمله دانشگاه ها، دفاتر مهاجرتی، بخش های دولتی و غیر دولتی و نهادهای مشابه دیگر نتایج این آزمون را به رسمیت می شناسند.

در این آزمون هر چهار مهارت زبانی Speaking, Listening, Writing و Reading  مورد ارزیابی قرار می گیرند و در قالب دو نوع Academic training و General training برگزار می شوند.

در صورتی که قصد تحصیل در مقاطع مختلف و یا افزایش اعتبار حرفه ای خود را دارید باید در آزمون آکادمیک شرکت کنید. در غیر این صورت برای کسانی که اهداف شغلی و آموزشی بدون مدرک خاص و یا مهاجرت به کشورهایی نظیر استرالیا، کانادا و نیوزلند را دنبال می کنند آزمون جنرال گزینه مناسب است.

آزمون آیلتس تا چهار بار در ماه در ۱۱۰۰ مرکز و ۱۵۰ کشور دنیا قابل دسترسی و برگزاری است. همین موضوع باعث شده است تا آیلتس یکی از مشهورترین و پر تکرار ترین آزمون های بین المللی در دنیا باشد.

نتیجه آزمون بر اساس نمره ۱ تا ۹ تعریف شده است که طبق آن نمره ۱ شخصی  است که به هیج وجه قادر به استفاده از زبان انگلیسی نیست ولی در نقطه مقابل نمره ۹ به معنی داشتن توانش زبانی بسیار بالا است. نمره دلخواه اکـثر دانشگاه ها و موسسات آموزشی بین ۵٫۵ و ۷ است. نتیجه آزمون بعد از مدت ۱۳ روز کاری از زمان برگزاری آزمون به هر شخص از طریق پیام کوتاه اعلام می گردد. تمام مراکز مجاز برگزاری آزمون کارنامه اصلی شما را به صورت رایگان به ۵ موسسه، دانشگاه و یا هر سازمان دیگری که مد نظر شما است ارسال می کنند.

علاوه بر دانشگاه ها و موسسات آموزشی، نمره آزمون آیلتس مورد قبول کارفرمایان، ادارات دولتی و غبر دولتی، مسئولان مهاجرت در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا، کانادا، ایرلند، نیوزلند، بریتانیا و آمریکا است.

مثلث برگزار کننده آزمون آیلتس متشکل از سه ضلع British Council، IDP:IELTS Australia و University of Cambridge ESOL Examinations است. در حالی که وظیفه طراحی و توزیع سوالات بر عهده University of Cambridge است، دو عضو دیگر مسولیت برگزاری، کنترل کیفیت و امنیت آزمون، بازاریابی، و همچنین آموزش ممتحنین و کادر اداری را بر عهده دارند.